چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
نشست هیات امنا

حوزه/آیت الله دری نجف آبادی گفت:حوزه‌های علمیه میراثی از علمای گذشته هستند و این مراکز نقش مهمی در تعالی فرهنگی و دینی جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با اعضای هیات امنای مدارس علمیه خواهران شهر اراک، اظهارداشت: حوزه‌های علمیه میراثی از علمای گذشته هستند و این مراکز نقش مهمی در تعالی فرهنگی و دینی جامعه دارند.

وی تصریح کرد:حوزه‌های علمیه به جهت تقویت باورهای دینی، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها سهم بسزایی دارند و در برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد هرکدام از این جایگاه‌ها، جایگاه‌های بزرگ و ارزشمندی هستند که هرچقدر تقویت شوند و دقیق‌تر کار کنند می‌توانند در جهت اصلاح جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتلای جامعه گام بردارند.

آیت الله دری نجف‌آبادی افزود: با توجه به تهدیدات اجتماعی، حوزه علمیه‌های علمیه خواهران می‌توانند با تحقیق و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی، راهکارهای مناسبی برای پاسخگویی به این آسیب‌های اجتماعی ارایه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه گفت:خواهران طلبه باید در عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه نیز توانمند باشند و در این زمینه به‌منظور اثرگذاری بیشتر در جامعه با ایجاد بسترهای مناسب در پیام‌رسان‌های داخلی رابطه بین حوزه و جامعه بیشتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha